Entrades

Aquest cop si que és bonic prohibir

Imatge
En aquest blog i amb el poder que se m'ha otorgat, com a autora que en sóc...i amb data, 6 de Febrer de 2008... Queda prohibit plorar sense haver après, llevar-se un dia sense saber què fer, tenir por dels records... Queda prohibit no somriure als problemes, no lluitar pel que vols, abandonar-ho tot per por i no convertir els somnis en realitat... Queda prohibit no intentar compendre les persones, pensar que les seves vides valen menys que la teva i no saber que cadascú té el seu camí i el seu fet... Queda prohibit no fer la teva historia, no tenir un moment per la gent que et necessita, no compendre que el que la vida et dóna, també t'ho pot treure... Queda prohibit no buscar la felicitat, no viure la vida amb una actitud positiva, no pensar en que podem ser millors persones... Queda prohibit no sentir que sense tu, aquest món no seria igual

De l'instint al sentiment animal

La raça humana mata no només per alimentar-se, desgraciadament, també per plaer. Els animals, ho fan per instint i per sobreviure. Dels sentiments dels animals se'n parla poc sovint...de fet hi ha qui considera que no en tenen. Jo crec, que si, o és una idea romàntica de les meves i vull creure que si que en tenen... Amb o sense raó, en aquest video hi trobareu una mica de tot. De l'instint animal al sentiment. Commovedor.

Education at a glance. OCDE 2007

Imatge
Education at a Glance és l’informe anual sobre la despesa tant pública com privada en educació, la formació permanent i les condicions del professorat i dels alumnes que es fa als països membre de l’OCDE. L’informe del 2007 es centra molt en l’educació terciària i presenta força dades comparatives entre diferents països de l’OCDE, no obstant, altres temes hi són tractats. Per exemple, veiem un augment de persones que acaben l’educació secundària i també un augment dels que accedeixen a estudis superiors i universitaris. Alhora, el sexe femení segueix tinguent més presència a les aules. Cal fer esment de com les classes socials més baixes i immigrants, segueixen essent les més perjudicades a l’hora de continuar estudiant malgrat existeixi un interés per a fer-ho i dins d’aquests dos, encara més perjudicats, els immigrants. Pel que fa el tema de la integració dels immigrants Education at a Glance diu que dels països amb més immigració, els estudiants de segona generació ja mostren un ren...

Lectures “El finançament del sistema educatiu”, Calero, J. (2004) i “Desarrollo y Libertad”, Sen, A. (2000)

En la primera lectura es parla sobre la despesa pública en educació i de com s’ha reduït la inversió en educació a Espanya i molt més a Catalunya no obstant a Catalunya cal que tinguem en compte la premissa de la inversió que s’ha fet cap el sector privat, tant en escoles concertades com en privades. Calero, proposa els anomenats contractes-programa amb els quals els centres educatius rebrien incentius econòmics si objectius com la millora per la igualtat de tot l’alumnat es portessin a terme. Tal i com Becker o Schultz indicaven cal una aposta forta en el capital humà, sempre i quant es consideri l’educació com una de les coses primordials pels membres de la seva societat. Cal no oblidar que Espanya i Catalunya segueixen sense invertir de manera suficient en educació si ens comparem amb països models en educació. No obstant, no únicament errem amb aquesta fluixa inversió en educació, alhora altres camps socials, com la sanitat reben poca inversió. De fet, tal i com defensen autors com...

Levin, H. i Kelley, C. - Carnoy, M.

Imatge
“¿Basta sólo con educación?”Levin, H. i Kelley, C. i “Eficiencia y equidad en la formación profesional y en las políticas de formación para la ocupación” Carnoy, M. Durant els anys 80 l’educació va estar en el punt de mira als Estats Units, per tal de resuscitar-ne l’economia, de fet, en aquells moments, es creia que que uns millors resultats acadèmics, salvarien l’economia. Però uns anys més tard, es pensa de manera un xic diferent...Si bé, l’educació és una carta de presentacio important, no és l’única ni l’exclusiva. En la primera lectura s’hi parla de la relació existent entre salari i educació. S’hi veu una clara defensa de com el nivell educatiu afectarà en major o menor grau l’accés a una o altra ocupació laboral, no obstant, cal dir també que Levin i Kelley argumenten que no hi ha una relació directa i que altres factors han de ser tinguts en compte. L’educació és només un factor, malgrat és molt important. Parlen d’una no relació directa entre educació i salari i millora de c...

Sobre les Universitats Públiques i el seu prestigi

Recordo fa uns dies que a classe vam estar parlant del tema de les Universitats públiques i el prestigi que aquestes tenien, unes comparades amb altres. Recordo l'exemple de la UPF i la UdG... i en quins són els fets que fan que un nom i altre ens facin pensar en més o menys prestigi. (a mi, si més no, em passa). Vaig contactar amb la meva tia, que és professora de la UPF per tal de que em donés el seu punt vista, considero que és interessant escoltar la opinió d'algú que ho veu des de dins. Aquí us faig un copia-enganxa del seu mail. Ens veiem! La UPF és igual de pública que la UdG, la UB o la UAB, entre moltes altres. Crec que el (suposat) prestigi ve de: a) la manera que van publicitar la UPF quan es va fundar. b) el fet que el professorat fundador de la UPF va ser triat, en base a mèrits, i per tant en poc temps la UPF tenia molts catedràtics importants c) les classes no tenen tanta gent com algunes altres universitats (depèn del'estudi, per això) d) els estudis só...

Interessant...

http://es.youtube.com/watch?v=_fTS1ToseiE i es que als Estats Units, també ho tenen un xic fomut...